در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

معرفی کامل شهر پرند تهران؛ از فرصت های سرمایه گذاری تا پایتخت مسکن مهر

شنبه ۱۳ اسفند ۱ اخبار پرند
اطلاعات پرند تهران

اطلاعات پرند تهران – همه چیز درباره شهر پرند

اطلاعات پرند تهران

 
 

معرفی کامل شهر پرند تهران؛ از فرصت های سرمایه گذاری تا پایتخت مسکن مهر

پرند در لغت به دو معنای متفاوت شامل حریر ساده (ابریشم بی نقش) و شمشیر به کار می رود و ساخت و راه اندازی شهر جدید پرند نیز با الهام از همین عنوان و در راستای توسعه رویکردی نو در نظام مدیریت توسعه سکونت‌گاهی ایران شکل گرفته است.
سنگ بنای اولیه طرح شهر جدید پرند با تصویب شورای عالی شهر سازی و معماری تهران در شهریور ماه سال 1377، توسط مهندسین مشاور اسکو ایران با چشم انداز جمعیت هشت هزار و 548 نفری و در مساحتی در حدود 1467 هکتار با تراکم ناخالص پیشنهادی 90 نفر و تراکم خالص مسکونى پیشنهادى 216 نفر در هکتار با مساحت ناحیه‌ صنعتى 150 هکتاری، فعالیت‌های خود را در چارچوب اساسنامه شروع نمود.

این شهر که با عنوان پایتخت مسکن مهر شناخته می‌شود در 33 کیلومتری جنوب‌غربی شهر تهران، هم مرز با شهرستان زرندیه در استان مرکزی و در مسیر آزاد راه تهران- ساوه واقع شده‌ و اراضی آن از نظر جذب انرژی، دفع آب‌های سطحی و امکانات ارتباطی از شیب متوسط نسبتا مناسبی برخوردار است. در این زمینه بیشترین و کمترین شیب اراضی در جهت شمال به جنوب برابر صفر تا 1/1 درصد و در جهت شرق به غرب برابر صفر درصد است.

 

پرند، شهر فرصت های سرمایه گذاری

پرند با 7 فاز مسکونی و صنعتی، امروزه به یکی از قطب های جذب سرمایه در اطراف تهران تبدیل شده که با احداث ایستگاه مترو اختصاصی و گسترش تدریجی زیر ساخت های شهری، توجه افراد زیادی را بهخود جلب کرده است.
نزدیکی به آزاد راه های تهران – ساوه و تهران – قم و همچنین فرودگاه بین المللی امام خمینی اهمیت این شهر را دو چندان کرده و موجب جلب توجه افراد زیادی جهت سکونت و سرمایه گذاری در آن شده است.

وضعیت آب و هوای پرند تا حدودی نزدیک به هوای پایتخت بوده و البته میزان بارندگی و رطوبت هوای پرند کمتر از تهران است. پرند آلودگی های تهران را ندارد و بالطبع برای افراد حساس به آلودگی، انتخاب مناسبی خواهد بود.

بهترین مسیر تهران به پرند چیست ؟ – قطار بین شهری تهران پرند

از پرند به تهران و بالعکس ون و در بعضی جاها ایستگاه تاکسی مستقیم وجود دارد. خطوط تاکسی و اتوبوساز مبدأ پرند به مقصد متروی صادقیه و تاکسی ون و اتوبوس از مبدأ پرند به متروی شاهد در حرکت هستند.
از مهم‌ترین راه‌های دسترسی به شهر جدید پرند می‌توان به آزادراه تهران ساوه، آزادراه تهران قم و راه آهن تهران جنوب اشاره کرد.

 

فاصله پرند تا تهران و شهرهای اطراف

فاصله پرند از شهرهای هم‌جواری چون تهران، شهریار، کرج، ساوه و قم به ترتیب ۳۵، ۲۰، ۴۰، ۷۵ و ۱۱۰ کیلومتر است.

 

نقشه شهر پرند و مسیرهای دسترسی به پرند

 

آیا شهر پرند مترو دارد ؟ افتتاح مترو پرند در زمستان سال 1401 !

مترو پرند در حال احداث است و در ادامه خط یک متروی تهران از ایستگاه شاهد آغاز و در امتداد آزاد راه تهران-قم و فرودگاه امام خمینی به شهر پرند منتهی می‌شود.هم اکنون نیز میتوان از طریق ایستگاه راه اهن و توسط قطارهای بین شهری بین پرند و تهران رفت و آمد کنید . روزانه ۱۱ قطار رفت و برگشت از تهران به پرند حرکت می‌کند.

برنامه حرکت قطارهای حومه ای تهران – پرند / پاییز و زمستان۱۴۰۱

???? اطلاعیه های همه ی مسیرها را در انتهای همین پست مشاهده کنید
✅ برنامه تهران-پیشوا-گرمسار در تاریخ ۴ دی بروزرسانی شد
✅ برنامه تهران-قزوین در تاریخ ۱۶ آذر بروزرسانی شد

برنامه حرکت قطارهای حومه ای تهران-پرند/پاییز و زمستان1401

برنامه حرکت قطارهای حومه ای تهران-پرند/پاییز و زمستان۱۴۰۱

 

معرفی فازهای مسکونی پرند

پرند امروزی با مساحت بیش از 17 هزار هکتار، دارای 7 فاز است که با کاربری مسکونی و صنعتی ساخته شده اند. یکی از اهداف ایجاد شهرهای جدید این است که بار اقتصاد ملی را در کنار جذب جمعیت سرریز بکشند؛ بنابراین علاوه بر واحدهای مسکونی، فازهایی نیز به منظور احداث شهرک های صنعتی، شرکتهای دانش بنیان و پارک های فناوری اختصاص داده می شود.
در شهر پرند واحدهای مسکونی به سه صورت شخصی ساز، شرکتی و پروژه های مسکن مهر است. در فازهای صفر تا سه خانه های شخصی ساز و شرکتی ساخته شده اند و پروژه های مسکن مهر در فازهای چهار تا شش واقع شده اند.

بهترین فاز شهر پرند برای سکونت کدام است ؟

بهترین مناطق پرند را فازهای صفر تا سه تشکیل می‌دهند. خانه‌های این ۴ فاز دارای سند مالکیت هستند و از امکانات خوبی برخوردارند. در پرند هر چه به سمت فازهای بالاتر می‌رویم امکانات و خدمات شهری کمتر می‌شوند.فازهای صفر و یک پرند فاز صفر با مساحت 70 هکتار و فاز یک با مساحت بالغ بر 110 هکتار در شهر پرند جای گرفته اند. زمین های این دو فاز در متراژهای 75 متری، 242 متری و 350 متری تفکیک شده اند. واحدهای مسکونی شخصی ساز اغلب دارای حیاط و فضای سبز اختصاصی هستند.

فازهای صفر و یک، تراکم ساختمانی و جمعیتی کمتری دارند و امکانات رفاهی و زیر ساخت های شهری آن متناسب با نیازهای جمعیت ساکن است. این فازها هفت محله مسکونی به نام های پاسارگاد، جام جم، تخت جمشید، سی و سه پل، نقش جهان، و کلیبر، هشت مرکز تجاری، دو بوستان و فضای سبز عمومی ، پنج مدرسه در مقاطع ابتدایی و متوسطه ، مراکز درمانی و مجتمع فرهنگی را در خود جای داده اند.

 

پرند؛ شهر فرصت های طلایی

قیمت مسکن در فازهای صفر و یک، کمتر از فازهای دو و سه و بیشتر از فازهای چهار و پنج و شش است. از مهمترین پروژه های فاز صفر پروژه های 552 واحدی شرکت کیسون، 500 واحدی شرکت تعاونی وزارت دفاع، 310 واحدی هواپیمایی و 180 واحدی شهرداری تهران را می توان نام برد.

فازهای دو و سه پرند فاز دو با وسعت 173 هکتار و فاز سه با وسعت 250 هکتار در بخش میانی شهر پرند واقع شده اند. در فاز دو اغلب خانه ها به صورت ویلایی ساخته شده اند که بیشتر آنها از کیفیت ساخت بالا و مصالح مطلوبی برخوردارند.

فاز سه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود، در قسمت شمالی خانه های ویلایی مانند ویلاهای فاز دو ساخته شده اند و بافت شهری کاملا شبیه به فاز دو است. در قسمت جنوبی واحدهای مسکونی بیشتر از پروژه های مسکن مهر تشکیل شده و بافت شهری شبیه به فاز چهار است. پروژه مپسا از مهم ترین پروژه های اجرا شده مسکن مهر در فاز سه است. فازهای دو و سه از نظر امکانات و خدمات شهری در مطلوب ترین وضعیت نسبت به سایر فازها بوده و دارای شش بوستان، مراکز اداری و خدماتی، مجتمع بزرگ تفریحی و چندین مرکز تجاری هستند.

 

فازهای چهار تا شش پرند

فاز چهار پرند اولین جایی است که کلنگ مسکن مهر در آنجا زده شد. هر چه از فازهای صفر و یک به طرففازهای پنج و شش می رویم امکانات رفاهی و خدمات شهری کاهش می یابد و این مسئله به این دلیل است که با اتمام پروژه های مسکن مهر و افزایش سریع جمعیت، تکمیل امکانات و راه اندازی خدمات شهری با تاخیر مواجه شده و مشکلاتی را برای ساکنین به وجود آورده است.

البته در طرح جامع پرند، برای تکمیل و احداث چند پروژه رفاهی پیش بینی های لازم انجام گرفته و در حال بررسی است و چه بسا در آینده نزدیک شاهد پیشرفت چشم گیر و رشد بسیار بالای قیمت مسکن در فازهای مسکن مهر این شهر جدید و نوپا باشیم. با توجه به قیمت پایین تر واحد های مسکونی در فازهای پنج و شش، متقاضیان خرید خانه ارزان در این فازها به نسبت بیشتر است و حتی مشاورین املاک پرند هم برای سرمایه گذاری واحدهای جنوبی فاز پنج و واحدهای شمالی فاز شش را توصیه می کنند.

 

ساخت نهضت ملی مسکن در پرند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان این‌که نرخ هر متر مربع طرح ملی مسکن در شهر جدید پرند حدود ۳.۵ میلیون تومان خواهد بود، گفت: به محض آغاز ثبت نام در استان تهران آمادگی نام‌نویسی برای ۲۵۰۰ واحد داریم.

محسن وطن‌خواهی اظهار کرد: سهمیه شهر جدید پرند در طرح اقدام ملی مسکن ۲۶ هزار واحد است که ۵۰۰۰ واحد با پیشرفت حدود ۵۰ درصد در حال ساخت است. ۷۴۰۰ واحد نیز در مرحله آماده‌سازی زمین قرار دارد که به زودی وارد عملیات اجرایی می‌شود. به محض این‌که در استان تهران ثبت نام آغاز شود ۲۵۰۰ واحد در مرحله اول ثبت نام خواهیم کرد.

وی درباره نرخ واحدهای طرح اقدام ملی در شهر جدید پرند گفت: درخصوص قیمت‌ها تابع وزارتخانه هستیم که اعلام کرده‌اند باید بر اساس نرخ تمام شده باشد. هنوز نرخ نهایی اعلام نشده اما در شهرهای اطراف تهران قیمت‌ها حدود متری ۳.۵ میلیون تومان برآورد می‌شود که ۱۰۰ میلیون تومان آن وام با نرخ سود ۱۸ درصد است و مابقی احتمالا در چند مرحله از متقاضیان دریافت خواهد شد.

 

ناحیه صنعتی شهر جدید پرند

ناحیه صنعتی شهر جدید پرند با350 هکتار امکانات زیر بنایی همراه با ویژگی‌های یک منطقه صنعتی جدید در نزدیک‌ترین نقطه شهر تهران مکان یابی شده است. همجواری این ناحیه با فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و نمایشگاه اکسپو، می‌تواند نقش بسزایی در فعالیت‌های صنعتی، تجاری و بازرگانی منطقه ایفا نماید.

ناحیه صنعتی پرند شامل سه بخش می شود:
1- ناحیه 150 هکتاری که تحت نظارت شرکت عمران می‌باشد و برای استقرار 250 واحد صنعتی شامل 170 واحد صنعتی و 180 انبار پیش بینی گردیده است.
2- ناحیه 200 هکتاری که زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی اداره می شود و برای استقرار 400 واحد صنعتی طراحی گردیده است.
3- ناحیه توسعه که بنا به سیاست های آتی و میزان تقاضا مساحت آن تعیین خواهد گردید. لازم به ذکر است در بخش متعلق به شرکت عمران شهر جدید پرند (فاز یک صنعتی) صنایع الکترونیک، فلزی، مواد غذایی، نساجی، سلولزی، شیمیایی، کانی های غیر فلزی و انبارها پیش بینی گردیده است. همچنین در بخش متعلق به شرکت شهرکهای صنعتی (فاز دو صنعتی) برای صنایع فلزی و الکترونیک پیش بینی گردیده است.

مزیت‌های ناحیه صنعتی شهر جدید پرند

از مهمترین مزیت‌های ناحیه صنعتی شهر جدید پرند می توان به موارد زیر اشاره کرد:1- افزایش درآمد و اشتغال.
2- تنظیم جریان صنعت و راهنمایی استقرار منظم آن‌ها در محدوده شهرهای بزرگ.
3- حفظ مناسب‌ترین زمین‌ها برای صنایع ضمن تخلیه و آزاد سازی اراضی صنعتی در شهر مادر و
اختصاص آن به کار بری مناسب‌تر.
4- کم کردن فاصله ی محل کار تا مسکن.

ثبت ملک